Introduktionssamtal och kick-off.

I tisdags hade jag kick-off med jobbet på DJurönäset, men först var jag och D med Max på hans nya skola för att träffa hans ”basklasslärare” Victoria. Hon är ny på Kunskapsskolan och kommer från kommunal skola där hon jobbat på mellanstadiet. Eftersom årskurs 4 och 5 är nytt för Kunskapsskolan i Spånga för i år, har de rekryterat lite lärare med mellanstatiebehörighet.

Det kändes himla bra, samtalet och jag blev sugen själv på att börja i skolan igen. Finns det inget jobb man skulle kunna ta i skolan? : )

Efter samtalet tog jag pendel, t-bana och buss ut till Djurönäset på Värmdö där jag missat dagens konfererande och anlände lägligt tills det var dags att göra sig i ordning för middagen.

Djurönäset_The_gurls

Skumpadags! Fyra blonda snyggo-kollegor. : )

Djurönäset_Marie

Fixad inför middagen i min favvoklänning från H&M och gröna skor från Åhléns.

Djurönäset_Stig

Onsdag morgon snörade jag på mig springskorna innan frukost och tog mig en tur.

+Djurönäset_Frukost

Vi hade så fint väder!

Djurönäset_Stolen

Varför bor man inte så här, det undrar jag.

Kommentera

