Jordgubbar och skolan.

Jordgubbar

Jag köpte jordgubbar på lunchen, små söta från Belgien och de smakade ljuvligt!

Idag har jag jobbat hemifrån, shit va mycket man får gjort när man inte blir störd hela tiden. Hade jag kunnat hade jag helst stängt av telefonen med så hade jag helt och hållet kunna fokusera på och ta saker i rätt ordning.

Idag har Max haft engelska på nya skolan (Kunskapsskolan) och de skulle skriva en text om sig själva och vad de gillade sov. Texten ska sedan ligga till grund för vilken nivå eller i vilket ”steg” man ligger så de hamnar rätt utifrån sin kunskapsnivå.

Ämnen som tydligt kräver att man lär sig saker i en viss ordning är ordnade i ”Steg”. Vilket steg du börjar på beror på hur mycket du redan hunnit lära dig i din gamla skola. För varje steg finns tydliga mål och en beskrivning av vad som krävs för att uppnå olika betyg.

Jag måste verkligen sätta mig och läsa igenom allt på sajten.

Kommentera

