Loftsäng från IKEA.

Nu var det länge sedan jag hade tid att sätta mig med datorn i knät och blogga lite, men här kommer iaf en liten statusuppdatering. Sedan sist har jag jobbat, varit på orienteringsträningar, tävlingar, jobbmiddag, kvällsjobb och ja, jag vet inte vad som tagit all min tid och energi.

Men idag är det lördag och vi har varit en sväng till IKEA och köpt en loftsäng till Max rum, det blev en SVÄRTA 90×200 från IKEA. Så vi har röjt, skruvat isär den gamla sängen och skruvat ihop den nya.

Max-nya-loftsäng

Max tittar på Doctor Who på Netflix uppe i sängen och lillebror spelar Minecraft på X-box’et.

Det blev verkligen jättebra. Vi ska bara hitta en lämplig tv-bänk som rymmer X-box, filmer, spel och alla sladdar också, men tills vidare får ett gammalt bord duga.

Max’s tapet kommer från Photowall och heter Deep Tetris och är riktigt cool. Köpte en riktigt bra deal på Groupon och fick den till halva priset tror jag. Saccosäcken kommer också den från en Groupon-deal, men det var en tråkigare historia som du kan läsa om här ifall du är intresserad. Har faktiskt inte köpt något mer via dom sedan den händelsen.

Imorgon är det dags för orientering igen och då det är vår förening som anordnar tävlingen ska vi vara funktionärer. Kl 8:00 ska vi vara på Lovön, Ekerö för att organisera parkeringen. Stå och dirigera bilarna med tävlanden. Först fick jag veta att vi behövde vara på plats kl 7:30, så när ansvarig ringde ikväll och sa att det räckte med kl 8:00 kändes det som världens bonus! : )

Max ska tävla och startar lö 10:31 och Ville har fri starttid så jag springer med honom ungefär samtidigt tror jag. Då får D hålla ställningarna på parkeringen om det fortfarande behövs. Hoppas att vädret blir lika fint som det varit idag!

Förra helgen var vi ute i stugan en sväng. Himla mysigt att få vara där lite själva och vi tog en lite skogspromenad då D hoppades på att hitta lite kantareller men tji fick vi, det var ju snustorrt i skogen och det bara knastrade under fötterna. Några få små torra blåbär kunde man smaka på men det var mysigt ändå med en skogspromenad.

Nä, nu ska jag lägga mig och kolla ikapp D på Breaking Bad säsong 6.

Kommentera

