Foton från Spånga 4 oktober 2013.

Idag blev det en oplanerad hemmajobbdag. Jag stack iväg till jobbet imorse, mötte en granne som jag satt och pratade med hela vägen in till stan där det skulle bli tågbyte. Då upptäcker jag ju att iPhonen ligger hemma! Mobilen är den enda telefon jag har i jobbet så det var bara att vänta om hem igen. Eftersom jag inte hade några möten så tyckte jag det var lika bra att stanna hemma. Så himla skönt ändå.

På lunchen tog jag en promenad ner till Spånga för att köpa kanelbullar. Du har väl inte missat att det är kanelbullens dag idag? Vädret var ju helt ypperligt, perfekt höstväder så kameran fick följa med. Nedan kommer en fotodokumentär av min promenad och med några av Spångas höjdpunkter. : )

Spånga-Solhemsängensskola
Solhemsängensskola – den F-4 skola som Ville går på och Max gått på med 235 elever.

Spånga-Kunskapsskolan
Kunskapsskolan – en 4-9-skola och Max nya skola med 560 elever.

Spånga-Salagatan_träd
Salagatan – fina hus med höstiga löv.

Spånga-Salagatan2
Salagatan – ett fotoexpriment där jag kombinerade två kopior för att lätta upp kontrasterna mellan sol och skuggsida.

Spånga-Konditori
Spånga Konditori – här köper man Spångas och kanske hela Västerorts godaste kardemummabullar!

Spånga-MC
Cool MC.

Spånga-Torg-Video
Spånga Torg Video – här hyr vi DVD-film när vi inte känner för digitalt.

Spånga-Dennis-Kött
Dennis Kött & Charkuteri – säljer kött som mår bra.

Spånga-Mariannes-Fisk
Mariannes Fisk – en fiskaffär med anor från början av 1900-talet.

Spånga-Gerds-Pizza-Butik
Gerds pizzeria – Spångas godaste pizza och bakas av de trevligaste bagarna.

Spånga-Solhemsskolan
Solhemsskolan – en F-9 skola med 708 elever. Den skola som Max gått årskurs 3-4 i.

Spånga_Villa_Magistervägen
Magistervägen – fin putsad villa.

Spånga-villa2
Ljusgränd – rosa villa.

Spånga-Br-Avestagatan
Avestagatan – bostadsrätter med härliga balkonger.

Spånga_Br-Salagatan
Avestagatan – innergård.

Spånga-Avestagatan
Avestagatan – min gata och radhus!

Kommentera

