Halloween- eller skräckutstyrsel för barn.

Idag var det Halloween-firande på skolorna i Spånga eftersom det är höstlov nästa vecka då riktigt Halloween är. Vi klev upp tidigare i morse för att hinna göra i ordning Max som skulle ha sin blodiga knivhuggna tröja och sårtatueringar. När vi var färdiga med blodandet och jag hade börjat med sminket såg jag hur han blev ännu blekare under det vita sminket. Han sa att han blev alldeles het i pannan och mådde illa och mycket riktigt så började han kräkas. Så typiskt! Han som aldrig är sjuk, lyckas bli sjuk på den här dagen… Bara att ta och duscha av allt och byta om till myskläder.

Jag hade ett webinar som jag skulle hålla i så jag stannade hemma någon timme för att senare ta mig till jobbet på andra sidan stan en sväng. Hemma igen så stekte jag lite pannkaka som Max åt utan problem så åkte vi till ÖoB för att handla snacks och godis till Halloweenfesten efteråt. Nu är han helt som vanligt så vete tusan vad som hände där i morse. Kanske blev han äcklad av sin egen spegelbild? Se bilder nedan. Jag hann som sagt inte sminka färdigt honom utan det blev bara basen och lite skuggning av kindben och under ögonen. Men nu har vi värmt upp lite inför torsdagen. : )

Jag tycker det här är mycket coolare halloween kläder än att köpa någon färdig halloweenkostym eller dräkt med en ansiktsmask som sitter halvtaskigt. Men det blir lite mindre oskyldigt förstås, det ser rätt läskigt ut.

Tror du inte han hade vunnit utklädnadstävlingen på skolan idag om han varit med? ; )

Halloween makeup - Sönderriven och blodig tröja Halloween makeup - Blod Halloween makeup Halloween makeup - Blodiga sår Halloween makeup - Blodiga sårShopping av Halloween snacks

Kommentera

