Halloween 2013.

Insta-bilder

Efter en hel dag med piff och fix blev klockan 18 och Max läskiga gäster knackade på dörren. D och Max fick ta emot medans jag snabbfixade mig. Sist som vanligt. Såg i efterhand att jag missat lite i min sminkning a’ la Eric Draven i The Crow, men va fasen. Tyckte det blev rätt bra ändå. : )

D hade köpt vita linser som såg riktigt läbbigt ut. Man vet liksom inte vart man ska kolla när man pratar med en person med bara svarta pupiller i ögonhålorna.

Halloweenmiddag-skål
När alla kommit serverade vi hemmagjord pizza med läskiga drycker som Spider venom, Devils delight, Zombie virus och Jack O’Lantern juice. 

Bus-eller-godis
Efter maten begav de sig ut för ”Bus eller godis” i området. D hängde på och spanade in grannarnas utsmyckning.

Grannarnas-pynt
De på 40’an hade riktigt coola gardiner!

Efter trick or treat’andet var det filmdags och vi visade Trolljägaren. Hade kunnat bli värsta fiaskot, den var inte riktigt så som jag tänkt mig, men den verkade funka.

Jag var inte helt nöjd med halloweenpyntet i år, jag fick inte till det hela vägen och det är svårt att få till känslan i ett helt hus. Men, huvudsaken att barnen var nöjda, och det var dom. : )

Ett år till nästa fest och vi får spöka ut oss igen. Riktigt kul och himla trevligt med så stora barn! ”Slabbtiden” är förbi känns det som. ; )

Kommentera

