Heldag på Gamex!

Oj, oj vilken dag det varit. Vaknade rätt tidigt efter gårdagens Halloweenfest, som iofs gick lugnt till och slutade inte alls sent, men vi var rätt trötta kan jag lova. Efter en hel del godis igår kände jag mig tvingad att ut och röra på mig, så jag övertygade mig själv och snörade på löparskorna. Men fy fa-an va dåligt det gick… Så deprimerande. Men jag kom iaf ut och rörde på mig lite. Måste väl alltid ge något tänker jag.

10:30 gick vi genom entrén till Gamex på Kistamässan och vi var hemma 19:30! Max och Ville var som i himlen, allra främst Max. Men faktum är att både jag och D klarade av dagen också. Maten var väl ingen höjdare på mässområdet direkt, men det kan man väl inte vänta sig heller.

Max passade på att prata med P3 Spel-gänget som hade en monter och blev bandad när har berättade om sin egen spelidé för Josef Fares. Senare när han var förbi blev han intervjuad om vad han tyckte var bra med mässan. Kanske kommer han med i programmet sm sänds imorgon på P3 kl 14:03. (Max inslag är drygt 1 h in i programmet om man lyssnar med musik och sedan i slutet.)

Ville fick också träffa sina Youtube/Minecraft-idoler Stamsite, Danne och Jacob. Kan ha varit fler men jag har inte så bra koll på dom där killarna och tjejerna. ; ) Autografer fixade dom också.

Gamex2013
En del av mässhallen.

Max-pitchar-för-Fares-Fares
Max passade på att pitcha sin egna spelidé för P3 Spel-gänget – Angelica, Victor, Josef, Michael.

Max-snackar-med-Fares
Max med sina favoritradiopratare i P3 Spel.

Max-game'ar
Max testar spel.

Max-spelar-Battlefield
Ännu mer spel!

Ville-med-Stamsites-dekal
Max och Ville lyckades leta reda på och få autograf av ”Stamsite” och lyckan var gjord!

Stamsite-Marcus-Nyman
Stamsite, i egen hög person (killen i gul tröja och dubbla The Sims-diamanter på huvudet).

Ville-spelar-Minecraft-på-Xbox360Ville gejmade också.

Kommentera

