Söndagshäng på skolgården innan hemresan.

Idag var hemresedag för Lotta, Daniel, Tilli och Lola. Alltid lite ångestfyllt när det är dags att bryta upp och jag blir lätt lite stingslig efter jag vinkat av min kära syster. Vet att det är lika för henne, och jag känner varje gång att det hade varit så himla trevligt om vi hade bott närmare varandra så vi hade kunna ses oftare… Efter de åkt drog jag fram dammsugaren och röjde av inne och fixade sedan täckväv till växterna i utekrukorna.

Då dom behövde åka efter lunch för att pricka in sovtid för lilla-Lola och hinna hem hyfsat i tid för att kunna förbereda inför dagis och jobb imorgon. Så vi tog en sväng till skolan och Villes gamla dagis för att leka lite i lekparkerna. Vi har ju typ 100 meter till skolan, om ens det, så det är ingen ansträngning direkt.

Sedan fixade vi lunch och det blev amerikanska pannkakor med lönnsirap och hallon till barnen och gulaschsoppa till oss vuxna. Någon pannkaka räckte även till oss föräldrar och sen var det dags att packa bilen och styra kosan till Sundsvall som ligger 37 mil norrut från oss. Enligt Hitta.se ska det inte ta mer än 3 h 40 min men jag tror man får räkna med åtminstone 4 h om man ska följa hastighetsbestämmelserna och inte tar någon kiss- och/eller matpaus. 4 timmar känns ju inte så farligt. Varför åker vi inte oftare?

Lotta-Lola-KlätterställningenLotta och Lola i klätterställningen på Solhemsängens skola.

Max-Tilli-klätterställningen
Max och Tilli högt uppe i nätet.

Ville-klätterställningen
Villis i sina gröna sköna skor och jacka.

Lola-trehjuling-dagisDet är inte lätt när benen inte räcker till. Lola kämpar med trehjulingen på Solhemsängens förskola.

Kommentera

