1 december 2013.

Elljusstake-RustaGrå sjuarmad elljusstake ‘Mora’ från Rusta 249 kr.

Idag har jag satt upp det sista adventspyntet. Jag tjuvstartade lite tidigare i veckan då jag köpt ljusstaken ‘Mora’ från Rusta. Kändes trist att lägga ner den i kartongen för bara några dagar så den fick sin plats i vardagsrumsfönstret bakom soffan. Har god lust att byta ut ljusstakarna i ek som står i köksfönstret, har tröttnat lite på dom, men har inte hittat något annat som skulle passa bättre.

En ljusstake som jag däremot skulle vilja ha, men inte vet vart den skulle stå är ‘Tilpi’, en 5-armad elljusstake som finns lite varstans, bland annat för 249 kr på Ica Maxi, 299 kr på Åhléns City.

Jag köpte en grå pappjulstjärna från House Doctor för några veckor sedan som jag inte riktigt bestämt vad jag ska göra av. Funderar på att hänga den i ett hörn, utan lampa i, tillsammans med ett gäng pappersbollar från Åhléns eller Lagerhaus. Hm… eller centrerat över sideboardet kanske?

Julshopping-ÅhlensFoton: Åhléns

Idag har vi också bakat lite, jag och Ville. Blev saffransbullar med mandelmassagegg i. Mycket goda och jag använde det här receptet på Lussecats från the House of Philia. Jag blev något osäker då det inte stod något om att de skulle jäsa på plåten, men det varkar som det gick bra ändå. För visst borde man väl göra det med vetedeg gjord på jäst?

Jag är verkligen inte bra på att baka, eller laga mat för den delen. Men bakning tycker jag åtminstone är roligt.

Hoppas du har en skön första advent!

Kommentera

