Gott nytt 2014!

Idag är vi trötta, o så trötta efter att ha firat in det nya året till sent i går natt. Tror jag somnade vid 3-tiden, barnen en timme tidigare. Och oj va gott vi åt. Maten blev så lyckad. Vi gjorde ett lite annorlunda upplägg i år. Vid 16 kom D’s bror med fru och döttrar, när efter att de packat upp och gjort i ordning på vinden där de sov tog vi fram finchampagnen och skålade till lite snittar som jag gjort. Tidigare har vi alltid sparat champagnen till 12-slaget men då brukar iaf inte jag vara speciellt sugen för mer alkohol och den smakar inte lika gott.

Sedan pratade vi lite och så småningom dukade vi fram förrätten. Och istället för att gå direkt på varmrätten så väntade vi ytterligare en stund och sedan detsamma med efterrätten, så vi åt nog i 7 timmar tror jag.

Vid 12-slaget gick vi ut och sköt iväg lite raketer och tittade på alla fyrverkerier på himlen.

Mira stannade kvar hos oss när övriga familjen åkte hem. Hon sover över hos Ville inatt och imorgon åker till Fjärilshuset och möter upp D’s bror där. Nä, nu måste jag strax gå och lägga mig. Är såå himla trött…

Gott nytt 2014!

DSC_2063
Mattias bjöd på Cosmopolitans.

DSC_2059
Mira och Ville game’ar xbox.

DSC_2064
Dags för varmrätten – Serranolindad oxfilé med rosmarin med Hasselbackspotatis, rödvinssås och vitlök- och örtsmör. Så gott!!

DSC_2094
Raketer för dom stora och tomtebloss för de små.

DSC_2127I morse stod fortfarande nyårsdukningen kvar på bordet.

Kommentera

