Uppköpt, brännmärkt och födelsedagsplaner.

Snö_140111
I morse hade det börjat snöa och det har fortsatt hela dagen. Ljust och fint blev det, även om jag ställt in mig på en grön vinter i år.

Så har första arbetsveckan avklarats. Det har varit svajiga dagar, humöret går upp och ner. Fick nämligen ett väldigt tråkigt besked veckan innan jul att mitt företag sålts till vår största konkurrent vilket innebär att vår kedja och varumärke inte kommer finnas kvar. Hur länge den här processen kommer att ta, vet vi inte ännu, men vad som sagts hittills är att vi behöver bistå kedjan med säljstöd i 2 år. Men jag har svårt att tro att vi kommer få den tiden. Så nu är det dags att börja fila på CV’t och ge sig ut och leta… Fy fasen va trist! Det är ”business as usual” som det brukar kallas, men ibland undrar man om det man håller på med bara kommer kastas i sjön och motivationen sjunker i botten.

Kuddfodral-från-DAY
Nytt kuddfodral från DAY Home, med text från amerikanska frihetsdeklarationen på framsidan.
Text Blackballoon.se: ”Amerikanska frihetsdeklarationens grundidé är att alla människor har skapats lika med samma rättigheter. bl.a. rätten till liv, frihet och strävan efter lycka.”

I onsdags var jag till Bromma Laserklinik och brände bort tre utstående födelsemärken. Köpte en deal på Groupon för 899 kr (ord. pris 2 985 kr). Himla smidigt. Var ju inte asskönt direkt, men uthärdligt. Har iaf två till som jag skulle vilja ta bort, så jag ska kolla efter fler deals liknande denna för jag tycker ordinarie pris är hutlöst dyrt.

Jag hade lite problem att få den ena att sluta blöda. Har förstått det så att tabletterna jag äter mot aknen – Isotretinoin (Roaccutan) gör att man blöder lättare och att sår kanske inte läker lika bra. Men dag två slutade det till slut.

Ville-bokslukarenVille har äntligen börjat läsa! Frivilligt alltså. Läsa har han ju kunnat ett tag. Så himla mysigt att se honom välja att hämta en bok och sätta sig i soffan.

D fyller 40 här i februari, närmare bestämt den 23 och jag har inte funderat på present! Eller funderat har jag ju gjort, men inte kommit fram till något… Skulle vilja ge en upplevelse, men kan inte bestämma mig om det ska vara något för bara honom och mig eller hela familjen. Förmodligen bara för oss två, eller hur?

One thought on “Uppköpt, brännmärkt och födelsedagsplaner.”

Kommentera

