Onda cirklar.

RosorRosor från Plantagen sedan nyår.

Jag förstår verkligen inte vad det är för fel i mitt huvud. Jag kan inte träna! I morse vaknade jag vid kl 8, så låg jag där och tänkte att jag skulle ju kunna ta mig ut och springa en sväng. Jag hade ju liksom ambitionen att komma igång där för en dryg vecka sedan, innan snön kom och gav mig en ursäkt att inte bege mig ut.

Jag låg där och tänkte länge på att jag skulle kunna springa idag, det hinner jag ju innan de andra vaknar. Det vore ju faktiskt skönt och framförallt tillfredsställande. Så låg jag en stund till. Kollade vädret, -5 och snöfall. Hm, kansk eingen bra dag att springa på ändå. Så tog jag ett spel på Candy crush. Ett till. Och så ett till. Kollade lite Pinterest och pinnade några träningstips. Tänkte att man skulle kju kunna dra fram hantlar och köra lite hemma. Låg kvar. Och till slut var det för sent för att hinna innan frukost och åka in till stan som låg på schemat idag.

Vad är det för fel på mig? Kan någon hjälpa mig för det måste ju vara något seriöst fel på min hjärna. Kan man ta något piller?

Så blir jag sur på mig själv för att jag är så jäkla lat. Börjar kolla kalendern hur det ser ut för att kunna boka in besök på Friskis i veckan. Vi har inget Friskis här i närheten så det måste bli på Hornstull så jag kan gå till/från kontoret. Då ser kalendern ut som så att på måndag morgon, när jag inte lämnar barnen så har vi frukostmöte så jag måste vara tidigt på jobbet, ingen träning då alltså. På lunchen kan jag inte eftersom jag ska till vår tekniska byrå efter frukostmötet och de sitter inne i stan, sedan har jag hämtning av barn. Ok, måndag bort.

Tisdag, kan inte träna på morgonen eftersom jag lämnar, här skulle jag hinna träna på lunchen, men träna på lunchen innebär att det går nästan 2,5 timme för träning + slänga i sig något att äta vilket gör att det inte känns jättelockande när man har massor, massor av jobb som måste göras.

Onsdag, kanske jobbar hemifrån och DÅ skulle jag ju verkligen kunna snöra på mig skorna.

Torsdag, sätter mig på tåget upp till Åre för kick-off med jobbet, hem igen lördag eftermiddag. Resten av familjen är i Strängnäs, så jag skulle kunna ta mig ut, men risken finns att jag är bakis.

Söndag, hm… skulle ju faktiskt kunna ta mig ut en tur då med. D och killarna kommer hem efter lunch någon gång.

Oj, vad annorlunda det blir när man skriver ner det så här. Det är inte lika lätt att snurra bort sig själv och låta tankarna gå i cirklar. Finns ju faktiskt några luckor för annars tycker jag att det är meningslöst om jag bara kan träna 1 gång i veckan, då kan jag lika gärna skita i det eftersom 1 gång är ingen gång tänker jag om jag vill få en snygg rumpa. Men det känns ändå inte kul…

Idag var jag alltså inne på stan för att spana efter kläder till kick-offen. När jag står där i provhytten utan brallor inser jag att fan, jag är inte 23 längre liksom. Det ser verkligen inte bra ut, vare sig med eller utan brallor på. Det krävs att man gör något om man vill se skaplig ut i kroppen. Men varför får inte den insikten mig att känna mig peppad? Jag förstår verkligen inte.

Det blev inga nya byxor men däremot fick jag med mig strumpbyxor med shapefunktion och ett par underbyxor med samma magiska egenskaper. Tror jag har 3 sedan innan, men det här paret kanske är skönare. Kanske ska köpa 7 stycken så jag alltid kan ha på mig…

2 reaktioner till “Onda cirklar.”

  1. Men åh.. Du är för det första snygg! Alla 23-åringar är INTE fit och snygga. Tro mig!
    Sen det här med att komma igång efter vila är förjä….t! Det krävs så mycket energi att man nästan kvävs, men när det väl är gjort så rullar det bara på. Just do it. Lite lagom klyschigt..
    Och faktum är att mycket bra saker kan man göra hemma. Har fått upp ögonen för sjukt bra övningar.
    Pepp nu!

    Gilla

    1. Va snällt skrivet! : ) Ja, att komma igång… mitt problem är att jag aldrig kommer igång riktigt ordentligt utan slutar (läs tröttnar) innan jag börjar se ordentliga resultat vilket gör det så himla svårt att komma igång… Imorse gjorde jag dock lite styrkeövningar hemma, alltid något ; )

      Gilla

Kommentera

