Skotersafari i Åre.

Åre_skotersafari_Skorvhögarna_stenhög

I torsdag satte jag mig på tåget upp till Åre för kick-off med jobbet. Jag var framme vid halv tio på kvällen och efter att jag lämnat min packning på rummet så letade jag upp mina kollegor som satt på Bahnhof Café men vi gick vidare till Villa Tottebo ganska direkt. Där var det bokstavligt talat fullt hus! Det gick knappt att pressa sig in bland alla partande människor. Vissa var rundare under fötterna än andra… Jag kände mig rätt sliten efter den långa tågresan, och som tur var även mina roomies’ar så vi smet iväg till vårt rum på Holiday Club och kröp ner i våra sängar och låg och snackade flera timmar.

Fredag morgon och larmet ringer kl 7. Nu ska vi ut och köra skoter i 2 timmar på fjället. Jag och 4 kollegor från huvudkontoret. Temperaturen är -24 grader!!! Shit, va kallt. Vi knallade ner till Camp Åre där vi svidar om till skoteroverall, snöhuva och ordentliga skor och handskar. Jag körde med min dunjacka under overallen, vilket var himla tur för annars hade jag nog ärligt talat frusit ihjäl där på Åresjön.

Vår tur gick först 8 km på Åresjön och sedan upp på fjället. Det var så himla kul. Och galet vackert! Helt klart bästa tiden att bege sig ut. Att få se soluppgången där ute var fantastiskt vackert!

Igår hade vi en superbra kick-off och imorse, efter 4-5 timmars sömn smög jag upp för att inte vecka mina rumskamrater för att packa ihop mina saker och ta tåget hem. Nu sitter jag i soffan, så galet trött. Klockan är 19, men känns som minst 23 så jag kan ju inte gå och lägga mig än direkt…

Imorgon kommer D och killarna hem från Strängnäs och Ville ska på dubbelt 9-årskalas på leklandet i Barkarby – Stor & Liten.

Åre_skotersafari_start
Vår trevlige guide  för turen går igenom hur skotrarna fungerar.

Åre_skotersafari_start_gängetLager på lager var det ja.

Åre_skotersafari_Elinor
Ett kort stopp och solen börjar gå upp bakom vår grafiska producent. 

Åre_skotersafari_Mariex2
Även fotografen fick vara med på bild. Jag alltså om det inte går att se där i hjälmen.

Åre_skotersafari_Mathias2
Vår jurist trivs som fisken i vatten.

Åre_skotersafari_Elisabeth
Vår Rekryteringschef trivdes också ypperligt. 

Åre_skotersafari_Fikapaus
Dags för fikapaus.

Åre_skotersafari_Fikapaus_guid
Jim fixar fikat. Inte lika kallt när vi kommit upp en bit på fjället.

Åre_skotersafari_Fikapaus_grupp
Och vi sitter på renfällar i snön och njuter i morgonsolen.

Åre_skotersafari_Skorvhögarna
Uppe på toppen – Skorvhögarna.

Åre_skotersafari_Skorvhögarna_utkik
Åre_skotersafari_Skorvhögarna_urFrån toppen kunde man se till Östersund!

Åre_skotersafari_olycka
Vår kvalitetsansvarige råkade tyvärr köra ner en skoterledspinne. Här inspekteras skadorna.

Åre_skotersafari_olycka_utsikt

Åre_skotersafari_YamahaHär våra monstermaskiner. Så kul att köra! Tror jag måste önska mig en i julklapp ; )

Kommentera

