Påskolov!

Ranunkler
Mina fina Coop-ranunklar.

Vi har påsklov och kanonväder! Iaf om man sitter i lä, för vinden är rätt kall men solen riktigt, riktigt varm. Eftersom beslutet att ta semester blev lite hastigt taget har vi inte planerat in något speciellt så fast det är tisdag känns det fortfarande bara som det är vanlig helg. Igår åkte D in till jobbet efter lunch för att vara med på ett viktigt uppstartsmöte, så jag och killarna var bara hemma och slöade. Satt ute i solen och fick lite bränna. Medan Max stack hem till en klasskompis fixade jag hans cykel så den passade lillebror, dvs sänkte sadeln. Ville behövde uppgradera och Max med, så nu ska vi bara hitta en fullstor cykel till 12-åringen så han också har en cykel.

Idag började jag och D med ett pass på gymmet och sedan har vi varit en sväng till Colorama i Vällingby för att kolla in färg till vinden. Jag har bestämt mig för Jotun Lady, jag bara ska ha den vilket D inte är lika förtjust i då den kostar typ dubbelt så mycket än annan färg. Den har en silkesmatt yta som ändå går att tvätta av och jag är övertygad om att det kommer bli super där uppe. Tog hem ett pappersprov på en blåfärg som vi ska ha som fondvägg på ena kortsidan. Resten blir vitt och så har D snöat in på en soffa i brunt. Jag var måttligt skeptisk först. Jag gillar ju grå soffor, men det kan nog bli bra.

Imorgon har vi tänkt åka till badhuset och på torsdag åker vi kanske till stugan, eller om det blir först på fredag. Vi stannar till söndag och på måndag är årets första orienteringstävlingen för killarna. Jag gruvar mig då jag ska skugga Ville och har inte sprungit en kilometer sedan i höstas..! Tävlingen är på förmiddagen så jag tänker mig att vi åker in till city på eftermiddagen för en tur till Kungsträdgården och kolla in körsbärsträden som bör stå i blom. Har lite ärenden till Granit också som måste hinnas med om det inte blir förr.

Ikväll efter middagen åker jag en tur till IKEA för att handla lite till stugan. Behöver fylla på med täcken, kuddar och sängkläder. Köpte en matta på Åhléns igår som jag hoppas ska passa bra. Bilder kommer.

Ville-cyklar
Ville på stor-cykeln.

Max-hallen
Max’s dagens outfit: Keps – Stadium | T-shirt – Cubus | Jacka – H&M | Byxor – H&M | Skor – Ecco.

Ville-sår-rosenbönor
Ville sår Rosenbönor som vi sparat från förra årets planta. Miniväxthus från Coop.

Kommentera

