Alltså dom där rosa träden…

Kungsan

Det är ju fånigt hur otroligt det är att uppleva alla rosa blommor där i Kungsträdgården live. Det går liksom inte att beskriva känslan. Alla glada människor med kamerorna i högsta hugg eller poserande framför körsbärsträden.  Mjukglass blev det ingen, D fick panikångest typ när han såg köerna, så det blev vanlig glass för några av oss och jag köpte en ask små jordgubbar som vi mumsade i oss i solen.

Efter någon timme tyckte sällskapet det var dags att dra sig hemåt, men först en tur till Granit där jag köpte med mig två stora zinktunnor eller krukur till framsidan. Min plan är att plantera lavendel i den ena. Den andra vet jag inte riktigt.

Men nu glömde jag ju! Vi började ju dagen med orienteringstävling i Kungsängen. Jag hade ju gruvat mig inför att springa, men det gick ju riktigt bra, men Ville hade rejäl sprutt i benen så jag hade fullt sjå med att hålla tempot. Sedan tar hans energi slut snabbare än för mig, men. : )

Max fick problem med en kontroll och spenderade en halvtimme på att hitta åt den, stackarn. Annars hade han legat i topp. Men så är det ju. Dom som vinner bommar inte. Men, på söndag har han en ny chans då det är dags för tävling igen.

Åter igen en helt underbar dag med riktig sommarfeeling! Vi pratar om att åka till stugan igen långhelgen som blir där efter Valborg om man tar ledigt klämdagen på fredag 2 maj. Skulle vara mysigt.

Hoppas du haft en lika skön påskledighet som vi. Nu är det bara att ladda för jobb och skola.

Lord-of-the-flies
Vissa läste.

Marie-i-Kungsan
Andra (läs jag) åt jordgubbar.

Fridays
Fridays där vi firade Max födelsedag förra året.

Schack-i-Kungsan
Schackspelarna under ett tätt tak med körsbärsblommor!

Kommentera

