Ännu en underbar helg.

Magnoliaknopp

Söndag morgon och klockan är 8. Jag sitter ensam vid frukostbordet, färdigklädd för orienteringstävling i Tullinge med killarna. Dom andra tre sover, men jag vaknade vid sju och tänkte att det var lika bra att kliva upp. Lite skönt att ha en morgonstund för sig själv. Idag ska det bli 20 grader och strålande sol, igår hade vi kanske 17 grader. Riktigt trevligt!

Grannarnas körsbärsträd har blommat ut, men när jag var i trädgården i går med kameran i högsta hugg för att dokumentera knopparna såg jag  att min Magnolia, som jag planerade förra sommaren snart har sin första blomma och Klematisarna har stora knoppar även dom.

Jag skulle behöva ta mig iväg till Plantagen idag och köpa blomjord och växter till zinktunnorna jag köpte på Granit. Är lite osäker på vad jag ska fylla dom med.  Tänker mig lavendel i den ena och funderar på ett olivträd på stam, men det kan jag ju aldrig övervintra själv. Det skulle vara om jag fick hyra in den hos svärmor som har ett eget som hon förvarar i stugan när det är för kallt ute. Hm… Finns det något annat som kan passa tro?

Zinkkrukor-Granit
Zinktunnor/zinkkrukor från Granit som ska fyllas.

Grannens-tomt
Spottade ena ”påskkatten” mellan springorna när jag fotade Klematisen.

Kommentera

