Gröna Lund med lillebror & Co.

Grönan-VildaMusen-MaxSofiaTobbe
Max, Tobbe och Sofia i Vilda musen.

I helgen har vi haft sjukt trevligt besök av min bror med familj. Jag ska inte berätta hur länge sedan de sist var ner och hälsa på oss, men galet länge så det var verkligen dags. De hade inte kunnat pricka in en bättre helg då vi efter 2 veckors kallt och ruggigt väder fick sommar med 20 grader och strålande sol. Och vad passade inte bättre än att spendera lördagen på Gröna lund!

Ville gillar inte karuseller så han gick bara Lustiga huset, körde Radiobilarna och några åk på såna där motorcyklar kopplade till ett tv-spel. Max, Sofia och Tobias åkte desto mer och till å med jag fick några åk. Jag var ytterst tveksam till Twister men barnen övertalade mig och jag måste säga att det är min favorit!

Familjen Forsberg-Viklund åkte sedan hem på förmiddagen idag, bror skulle jobba ikväll! Fick en snapchat av Malla efter fem timmar, där hon berättade att det inte alls var lika varmt och skönt där hemma.

Himla roligt att de kom och jag hoppas det blir lite tätare mellan besöken framöver. : )

Grönan-Blå-tåget-MaxTobbeSofia
Max, Tobbe och Sofia blev skrämda i Blå tåget.

Grönan-Bläckfisken-MallaTobbeMaxSofia
Malla, Tobbe, Max och Sofia i Bläckfisken.

Grönan-Chokladhjul-Ville
Ville är inte förtjust i karuseller så han spenderade istället pengar på spel. Resultat = 0 godisvinster men dock en studsboll och en guldmedalj.

Grönan-Tekopparna-MarieMaxSofiaTobbe
Jag, Sofia, Max och Tobbe snurrade runt i tekopparna.

Filmtajm-SofiaMaxTobbeVille
Trötta kusiner kollar film efter en heldag på Grönan.

2 reaktioner till “Gröna Lund med lillebror & Co.”

    1. Om man bara kunde gå förbi alla köer… Ett smart drag är nog att gå tidigt på våren, direkt när de öppnar och inte alla turister och sommarlovslediga ungdomar ockuperar : )

      Gilla

Kommentera

