Sköna söndag.

Regn och rusk men ändå varmt har vi idag. Men det gör inte då mycket efter en sån fantastisk helg. Även söndagen var varm och solig. Efter att bror åkt hem tog jag tag i maskrosorna på baksidan. Fick lite hjälp av Max som tur var. Vet inte vad som hänt med våra gräsmattor (bor i radhus så vi har två plättar på var sida om huset). Det är 50% mossa och resten maskrosor som kämpar för att övervinna gräset.

Vi har ett specialverktyg för att gräva upp ogräset, men det tar ju sjukt mycket tid! Funderar på en dom dör som kan står upp och trampar ner i jorden, men har hört att det blir så stora hål. Någon som har testat?

Tillslut gav jag upp och bara klippte ner allt med gräsklipparen. Eller Max gjorde.

Fixade lite med krukorna. Har fortfarande inte fyllt de två i zink som jag köpt till framsidan. Får se när jag ska hinna med det

På torsdag fyller Ville 9 och idag beställde jag hans födelsedagspresent. Vem har sagt att jag brukar vara ute i god tid?

Bokat bord på O’Learrys har jag åtminstone gjort. *nöjd*

Max-i-nyshoppad-jacka-och-jeans-från-JC
Max tyckte han behövde fylla på garderoben så vi tog en shoppingtur till Vällingby.

Skjutdörrar-på-plats
Innan Paryaj på Kanal5 han vi även montera skjutdörrar på ena sidan uppe på vinden. Snart så!

Kommentera

