Färdigväxt Ligusterhäck och lönnträd på kruka.

Lönnträd-i-kruka
Ville planterade en liten Lönn som jag rensade bort från rabatten.

6 juli, Sveriges nationaldag men vi har inte firat något speciellt. Men inte har jag legat på latsidan direkt. 10:00 hämtade vi ett släp på Shell och drog till andra sidan stan, närmare bestämt Segeltorp och Zetas för att köpa Liguster. Jag hade reserverat 10 stycken färdigväxta plantor, 150 cm höga till baksidan mellan oss och grannarna. Jag hade planerat att kanske ta en fika på trädgårdscaféet och handla lite smågrejjer, men tyvärr hann vi inte det då vi bara hade släpet i 2 timmar… Riktigt surt! Så jag måste dit igen, väldigt snart för vilket ställe! Åh, om jag kunde så skulle jag jobba på Zetas. Jag blir så lycklig när jag går sunt bland alla vackra saker och växter. Önskar så att jag kunde mer om växter och plantering. Kanske dom behöver en webbansvarig? Dom har en snygg sajt men skulle behöva maxa storleken på bilderna som är fantastiska. Synd att bara visa dom så små och pluttiga.

Jag tog även en sväng till Plantagen efter att vi satt häcken för att köpa kantlist för att hålla gräset borta från häcken och så ser det prydligare ut.

Imorgon ska jag vertikalskära gräsmattan (för hand), lägga ut toppdress och slänga ut gräsfrö i fläckarna där jag tagit bort mossa. Härligt med kroppsarbete!

Nyplanterad-Liguster
Liguster 150 cm från Zetas – Finsmakarens trädgård. Nu ska den bara växa till sig på bredden så den blir tät och fin.

Kommentera

