Besök på Zetas och bilder från skolavslutningen.

Zetas-trädgård

Idag fick jag min tur till Zetas trädgård i Skärholmen. Jag möblerade om lite i rabatterna igår så det är några luckor att fylla. Men det är ju så sjukt svårt att veta vilka plantor man ska köpa! Vad som går ihop och hur det blir när de växt till sig. Blev en Afrikansk lilja till den stora zinktunnan från Granit. Ville köpte en gräslöksplanta. Blev en stjärnflocka och en annan som jag inte kan komma ihåg namnet på och så en ormbunke som jag tänkte ha i kruka på baksidan.

Åh vad jag också vill ha sommarlov nu. Ville ska gå på fritids en vecka nu medan Max är hemma själv. På fredag är det midsommar och i år kommer vi inte fira med grannarna här hemma så som vi gjort de senaste åren men den här gången ska vi vara i sommarstugan med D’s föräldrar och bröder.De pratar om att vi ska äta tillsammans med grannarna där vilket jag inte är helt sugen på, men vi får se hur det blir.

Nästa helg åker vi upp till mamma i Omne för att fira hennes 60-årsdag, och morfars bröders 70- resp 80-årsdag som alla infaller i år. Ja och så har ju D fyllt 40 med.

Nu ska jag titta vidare på The river wild som jag slötittar på på Tv8.

Zetas-torktåliga-växterZetas-butikZetas-Villes-gräslök

Och här kommer två bilder från skolavslutningen. Vilka stiliga killar eller hur? ; )

skolavslutning-Max-och-Villeavslutning-sång

2 reaktioner till “Besök på Zetas och bilder från skolavslutningen.”

  1. Fina killarna!
    Jag är så sugen på växter till balkongen, men det känns onödigt. Visserligen är det 2 somrar kvar, denna inkluderad, innan vi flyttar, men jag vill ju ha sådant som överlever ett tag. Får fortsätta inreda här hemma tillsvidare. Det kanske kommer inspiration utomhus också.

    Gilla

    1. Jag förstår vad du menar… Men inredning inomhus är ju verkligen inte tråkigt! Vi har snart (hoppas jag…) ett till vardagsrum som ska målas och möbleras upp. : )

      Gilla

Kommentera

