Boktips för sommarlovslediga barn.

Boktips-sommarlov

I måndagskväll la jag en beställning på Bokus, idag hämtade jag ut paketet. Hade läst toppenbra boktips på bloggen Mokkasin som Sofia driver. Hon har även en webbshop som säljer de mest fantastiska saker, så spana in! Några av böckerna, hon och hennes barn tipsade om, har vi redan läst men blev ju tokkär i omslaget till Mördarens apa av Jakob Wegelius. Och eftersom vi inte läst Legenden om Sally Jones var jag ju tvungen att köpa den med. Jag har haft högläsning för Ville 9 år ikväll ur Sallay Jones och vi kom halvvägs. Han tyckte illustrationerna var jättefina och det är de verkligen.

Ingelin Angerborn är en favoritförfattare. Max 12 år har läst alla hennes böcker och Ville är inne på sin andra. Nästa blir alltså Hjärta av damm som nyss släppts.

Själv har jag varit fascinerat intresserad av Miss Peregrins hem för besynnerliga barn sedan jag såg omslaget första gången, så nu när den fanns i pocket klickade jag hem den.

Minecraftboken som handlar om Minecraftskaparen och grundare av företaget Mojang – Markus ”Notch” Persson. Ett måste för mina Minecraftberoende barn. Nu har vi läsning i sommar! Här hittar du böckerna:

Kommentera

