Fy för tomt hus.

I fredags stack D för att vandra i Jämtlandsfjällen, eller nåt? Är inte ens säker riktigt var han är. Men vandrar gör han med två kompisar. I söndagsmorse fick vi ett livstecken och två bilder. Då var de vid Blåhammarens fjällstation och där fanns det lite mobilteckning

I måndags åkte Max och Ville till farmor och farfar. Jag jobbade hemma på förmiddagen och hade tänkt skicka dom med tåget till Strängnäs. Men när jag dubbelkollade tågtiderna samma morgon insåg jag att tåget inte gick hela vägen utan det skulle vara byte till buss i Läggesta. Det kändes ju inte helt bra, så jag fick ringa farfar och be dom komma och hämta med bil istället. Jag var tvungen att dra in till stan för jobbmöte innan dom hann komma vilket kändes mindre bra men vad gör man. Kvällarna när man ska gå och lägga dig är värst tycker jag. Gillar inte att huset är helt tomt. Därför är klockan nu 12 och jag borde somnat för en timme sedan eftersom larmet ringer 6. I min ensamhet har jag börjat kolla på Orange is the new black på Netflix och så har jag börjat lyssna på Sagan om Isfolket, min favvo bokserie från tonåren, på Storytel. Orange är skitbra! Och trots att jag var skeptisk till ljudbok till en början, har jag nu börjat uppskatta att ha boken i örat. Den kan inte ersätts att läsa själv, men som sagt, väldigt praktiskt då man kan göra saker under tiden. Inte jobba dock men lunchpromenaden, när jag pysslat om gräsmattan med toppdress och frön, tvättat fönster. Min kusin med familj kommer på söndag för att stanna några nätter och eftersom jag ska till stugan i helgen för att hämta barn och troligtvis sambo, känns tiden knapp. Imorgon ska jag och min kollega som också jobbar den här veckan ta en afterwork och så ska jag vara kanariefågelvakt åt grannarna då jag måste komma ihåg att hämta nyckeln imorgon också. Nä, nu måste jag somna. God natt.

Kommentera

