Stora kuddar till sovrummet.

KuddarHMhome
Stora kuddar (50×90 cm) med linneörngott från H&M Home. (Sängkläder från Mio sedan många år.)

Idag har vi äntligen åkt ut till återvinningscentralen med allt gammalt gräsklipp som stått packat i plastsäckar bakom förrådet sedan i våras. Diverse elskrot, kablar och sprayflaskor blev vi också av med i samma veva. Tyvärr så glömde vi ju några saker som Villes gula cykel och sparkcykel som är färdiga för skroten. Och så har vi en fåtölj på vinden som även den ska döden dö. Men det får bli en annan gång. Finns säkert en hel del annat vi också kan göra oss av med.

Efter en sen lunch gjorde vi även klart med skenor och skjutdörrar på vänstra sidan vinden. Nu är det ”bara” lite spånskivbitar som ska upp för att bygga in anordningen lite snyggt och sedan måla hela rummet… något jag kanske inte ser fram emot så där väldans mycket. Ska försöka jobba för att betala för jobbet, men hade ju en målare hemma i våras som räknade på det och vi tyckte att det blev lite väl dyrt. Får nog ta hem någon fler för att kolla på det. Eller, så får jag stå ut ett halvår till för att vi ska få tid/ork att göra det själva. Jag vet ju hur det är.

Igår var vi ju och såg Guardians of the Galaxy hela familjen och innan åt vi god god pizza på PizzaHut. Så himla mysigt att gå med lilla familjen på stan så där, hem lite sent på kvällen. På Drottninggatan satt en ung kille och spelade Enya på Chello, helt magiskt och massor med människor som stod och lyssnade och filmade. Ibland blir jag så stolt när jag stannar upp och tittar på hur fina ungar jag har. 

Kommentera

