Allt är inte guld som glimmar där i skogen…

DSC_3799

Alltså visst skulle man kunna tänka sig att talang att hitta kantareller möjligtvis skulle kunna gå i arv, men icke! Jag lyckades istället med virra bort mig i skogen och iPhoneskrället la av lämpligt nog när jag skulle få en gps-position av D för att hitta tillbaka till bilen. (ja, jag har en iPhone5 med uselt batteri!) Men, som tur var är man ju ändå lite, lite något av en naturmänniska och kunde lista ut att när jag gick in i skogen hade jag solen i ryggen, och så gick jag till höger sedan. Så rimligtvis borde jag gå med solen på vänster sida och iaf inte komma ut på helt fel sida skogen. Jag lyckades inte komma fram till bilen och de andra, men hittade tillbaka till stugan där jag fick låna Max telefon för att ringa och blåsa av skallgången. He, he.

Ville och farmor plockade en massa blåbär så till nästa helg får vi göra en hallon och blåbärspaj. Vi fick även med oss en massa äpplen som jag ska göra flockmos av. Tror receptet var så här:

3 liter skalade, urkärnade äpplen skurna i lite större bitar. Varva med 4 dl socker och låt stå över natten. Sedan ner i mindre burkar och så in i frysen. Måste dubbelkolla med svärmor så jag fick det rätt.

DSC_3797

Ville med svampboken.

DSC_3802

Om du följer mig på Instagram har du kanske sett att vi även förlorat Blixten. Exakt en vecka efter att kattj**ln tog vår finaste Burre så var den j*’ln in igen och bet ihjäl vår lilla svarta Blixten. Helt sjukt och så himla, himla tragiskt. Vi bara skrev rakt ut hela familjen och det var totalt kaos. Katten fick inte med sig Blixten, men han dog inom 5 minuter… Nu har vi bara lilla Fläcken kvar och grannarna har hållit sina katter inomhus sedan D sagt vad han tyckte om deras katter.

Gerbilen Fläcken

Vem är det som håller vem egentligen? Sötaste Fläcken.

Gerbilen Fläcken

Ute och motionerar i vardagsrummet. Alla dörrar väl stängda förståss!

Kommentera

