Fotokurs på Fotografiska – Digitalkameran.

Fotografiskamuseet 141130

I morse vaknade jag klockan 5, en söndag! Men istället för att ligga kvar och snooza tills larmet skulle ringa en timme senare, klev jag upp och stack till gymmet. Lite imponerad av mig själv. De senaste 3 veckorna har jag vart på gymmet 3-4 gånger per vecka, vilket ju känns himla bra. Morgontider är bäst, då får man ha gymmet så gott som för sig själv. Men ska jag hinna till jobbet åtminstone till kl 9 så måste jag ställa larmet på 5:30. Idag skulle jag iväg till Fotografiska till kl 9 för grundkurs i digitalkamera så då passade det ju bra att jag vaknade av mig själv.

Kursen var näst intill för grund för mig, men jag har ju en tendens att hoppa över grunderna i allt jag gör tycker jag, så jag inte har full förståelse bakåt så jag tänkte att det skulle vara bra med en nybörjarkurs ändå. Repetition är alltid bra. Det var blandat teori och praktiska övningar så vi blev uppsläppta till entrén och shopen där vi tränade på exponeringskompensation i olika ljus.

Enda minuset med kursen var att det inte var någon paus för lunch. Jag hade fattat det som att det skulle ingå och att den skulle sträcka sig till kl 15, men det blev ingen lunch och slutade 13:30 istället. Men då ville jag ju passa på att gå runt på utställningarna och titta, så allt jag ätit sedan jag tränade tidigt, tidigt var en skål havregrynsgröt och ett äpple. När jag kom hem till  16 så kastade jag mig över D’s och Villes saffranslängder och åt tre skivor!

Här kommer lite bilder från dagen.

Erik Thor fotolärare Fotografiska 141130 En kursdeltagares rygg 141130Flicka utanför fönstret 141130   Fotovägg Fotografiska 141130 Posters 130 kr Fotografiska 141130 Fotolärare Fotografiska 141130Stockholm i skymning 2014-11-30

Kommentera

