Betyg, julgranar och nytt jobb.

Hyacinter

Idag har jag varit ledig från jobbet. Varför? Jo men det är så här att jag har fått ett nytt jobb!!!! : D

Jag ska börja på en stor apotekskedja och jobba som Online Marketing Merchandiser. Ska bli så himla kul! Äntligen e-handel! Så det är därför jag tog ut en semesterdag idag då jag upptäckte att jag varit alldeles för snål med mina semesterdagar och har sparat på mig massor som jag inte vill ska lösas ut i pengar bara. Det är ju så tråkigt att behöva skatta bort 53 % av hårt intjänade dagar. Jag kommer jobba fram till sista januari och börjar den 1a på nya jobbet. Har tagit sista veckan ledigt också och så är jag ledig hela långa julen, från fredag 19 dec – 11 jan. Tro vad jag ska roa mig med?

Idag har jag varit en sväng till Ikea och handlat en VITTSJÖ hylla till vardagsrummet, två små FEJKA julgranar till killarnas rum, 2 FROSTA pallar som ska målas efter inspiration härifrån. Hur underbart som helst att kunna ta bilen själv och åka och shoppa lite.

Jag har inte berättat, men jag lyckades ju köra sönder vår bil för 2 veckor sedan när jag skulle parkera till Max orienteringstävling. Skulle svänga in till en parkering och så låg två låga stenar vid infarten och jag råkade köra in med ena framhjulet i en av dom. *skäms* Repor på framkjolen och så pajjade ju servon! Så i onsdags fick jag hämta ut den från verkstan med ny servo, men så måste den in igen efter nyår för att fixa lackskadorna. Har känt mig så handikappad och stressad över att inte kunna ta bilen och åka en sväng när jag känt för det.

Båda killarna är hemma från skolan, bara en vecka kvar nu, och inga mer läxor eller redovisningar! Vilken befrielse. Max har fått reda på sina betyg på slutproven och det ser riktigt bra ut, bland annat A i Engelska, alltid något positivt med allt dataspelande, och B Idrott, Biologi, Kemi. Jag är mycket imponerad och stolt!

Daniel kommer strax hem från jobbet för att åka med Ville till simningen i Husby. Under tiden fixar vi andra fredagstacos och så får det nog bli en liten efterrätt idag tror jag.

Kommentera

