Husmorsfasoner och rosa hårfärg.

Max nya hårfärg - Revlon Nutricolor creame 005 och 002

I torsdags började Ville skolan efter ett långt jullov och han tyckte det var så kul att börja igen! Maxs skola hade utvecklingssamtal torsdag och fredag så de var lediga förutom sin samtalstid då. Varje termin börjar med ett halvtimmes samtal där man tillsammans med basgruppsläraren sätter upp slutmål för terminen. Jag tycker han satt rimliga mål. Han var själv lite skeptisk till ett B i Bild, men jag tror han kan klara det. Under vårterminen är det teckning och skulptur som ska gås igenom. Han får justera målet under terminen om det inte känns hållbart.

Igår hade vi värsta bakdagen. Max bakade Anna Skippers nyttiga bröd igen. Jag testade 56kilos LCHF frallor, egna potatis- och jordärtskockschips och så middagen – Fishfingers med yoghurtremoulad från Coop. Testade att fritera i frityrolja, både chipsen och fisken. Blev supergott. Nu har vi ju ingen fritös men hällde i 2 l frityrolja i en stor kastrull, värmde upp till 180 grader och i med fisken. Chipsen hade jag i lite för låg värme tror jag, för hälften blev mjuka. Använde majsmjöl istället för vetemjöl till fiskpaneringen och så hade jag köpt hem Panko ströbröd istället för vanligt. Blev stor skillnad med pankon, det är liksom större smulor. Mycket gott med friterat! (inte det nyttigaste dock…) Kände mig som värsta husmorsan där jag stod i köket massor av timmar.

Idag har jag tränat (60 min på crosstrainern), gått med Ville på tennis, handlat, åkt med D till Erikshjälpen med gamla tjock-tv’n som stått på vinden och en massa annat vi inte behöver längre. I kväll har jag färgat Max hår. Först bleka utväxten och sedan mixade vi Revlon Nutricolor creame, både rosa och viol för att få önskad nyans. Han blev riktigt nöjd! : )

Observera att den färgen vi använder inte fäster på ofärgat hår, det är därför vi bleker först så det fäster. Första gången rann all färg av när vi sköljde ur. Snopet.

Imorgon är det söndag och förhoppningsvis blir det en tur till återvinningen för att göra oss av med mer skräp. Så himla skönt! Sen är det bara att börja fylla på med nytt. ; P

Max nya hårfärg - Revlon Nutricolor creame 005 och 002

Max nya hårfärg - Revlon Nutricolor creame 005 och 002

Kommentera

