Frisk luft och mellan jobb.

Långfärdsskridskor

I morse blev det en tur till gymmet med D, blev crosstrainer och ett rumppass. Efter lite frukost så bytte vi om till underställ och packade ryggsäcken med lite varm choklad och mackor för en tur till Husby bollplan för att åka skridskor. Jag har fått ärva Max gamla skridskor och han fick ett par nya igår. Nu har vi bra skridskor hela familjen. D hade även med sina långfärds som han ville testa. Nu ligger jag i soffan med datorn i knät, Ville i sin säng och tittar på paddan, D och Max de fixar middagen – Chili med bacon och chorizo.

Max provsmakade lite habanero och höll på att storkna. Han hade tänkt att han skulle trycka i sig en hel, men han lyssnade som tur var på våra varningar. : P

Imorgon börjar börjar min semestervecka innan nya jobbet. Börjar bli riktigt spänd. Ska in på gamla jobbet på onsdag efter min examinationen av min kurs som jag gått i vinter, så får jag behålla datorn några dagar till. Jag köpte loss iPhonen. Fick den för en billig peng och så slapp jag bekymra mig hur jag skulle kunna överleva i 5 dagar utan kontakt med omvärlden. Ve och fasa! Så får väl Ville ta över den när jag får en ny från nya arbetsgivaren.

Imorgon kommer en servicekille från IVT för att titta på vår värmepanna som slutat ge värme ut till golvvärmen och de vattenburna elementen på mellanplan så just nu kör vi pannan på manuellt läge så vi inte ska frysa ihjäl. Man kan ju inte låta bli att undra om inte alla hushållsmaskiner har en förutbestämd livslängd. På ett halvår har vi bytt kyl och frys, diskmaskin, tv och nu behöver pannan fixas.

Efter fix av pannan så ska jag till frissan och till kvällen är det orientering för barnen. Fullt ös och ingen vila här inte. Tisdagen är helt obokad dock.

Daniel och Ville åker skridskor i Husby Max on ice  Ville on iceMax i snöhögenVille i snöhögen

Kommentera

