Energibollar och nyfrissad.

Morotsbollar

Idag har jag klippt mig och bakat Anna Skippers nyttiga bröd och så testade jag göra energibollar på lite resterna efter min Ginger suprice-juice som jag drack till lunchen. Dessa bollar ska testas ikväll efter killarnas orientering. Om inte jag ska orientera? Nä, min utesäsong har inte börjat ännu. Jag håller mig till värmen inne på gymmet. ; P

4 morotsbollar

  • 1/2 dl morotsrester eller finrivna morötter
  • 1 1/4 dl naturella cashewnötter (jag tog rostade)
  • 5 urkärnade dadlar
  • 1/4 tsk malen kardemumma
  • 1/4 krm havssalt
  • 1 dl kokosflingor
  1. Mixa alla ingredienser utom kokosen i en matberedare.
  2. Rulla smeten till runda bollar.
  3. Häll kokosen i en djup tallrik.
  4. Rulla bollarna i kokosen. Förvara dem i kylen.

Hår

Jossan på Salong Stubben i Vällingby fick klippa upp lite tunt den här gången. Mycket nöjd med resultatet. : )

One thought on “Energibollar och nyfrissad.”

Kommentera

