Nytt jobb, ny dator och nya muskler.

Nu har jag jobbat 4 dagar på min nya arbetsplats och det börjar väl klarna något.

I måndags kände jag mig ganska lugn, tänkte att det är första dagen och jag kan ta det chill, fixa med dator, telefon och göra så gott jag kan att komma ihåg åtminstone namnen på personerna i mitt nya team.

Dag 2 däremot. Tvivlens dag. Shit va jag kände mig värdelös! Kändes som jag borde ha fattat ditt å datt. Dag 3 fick jag äntligen inlogg till EpiServer, nu började jag känna mig lite tryggare. Det här är något jag kan och hanterar. En miljö som jag känner mig trygg i. Fick även passerkortet fixat så jag kan ta mig in och ut ur byggnaden samt mellan våningsplanen. Och idag har det rullat på hyffsat.

Har först dag fyra fått branding guidelines, men dag två skulle jag skapa mina första kampanjpuffar. Vilket ju inte är helt lätt innan man lärt sig företagets profil… Men, det börjar alltså klarna mer och mer.

Jag har fått en Mac som jobbdator så nu är det bara att plugga kortkommandon. : P

Alla kollegor är jättetrevliga och trots att de har det jäkligt stressigt med lansering av ny webb ikväll, så har de tagit sig tid för nykomlingen. Känns skönt att man inte är ny i arbetslivet, så jag kan ta för mig och är rätt självgående.

Träningen går riktigt bra och jag märker att jag fått mer muskler. Har köpt appen Fitness Point där jag lägger upp träningsprogram och loggar passen. Upptäckte för några dagar sedan att jag kunde spara ner en bild av det genomförda passet, så det blev lite enklare att lägga upp i träningsdagboken. Vill du ha lite tips på pass kan du kika in här. Surfar själv efter inspiration och har lagt till några stycket från Olga Rönnbergs bok – Styrka för kvinnor som jag beställde i veckan.

Vikten går väl lite si så där med. Hade tagit mig ner 1 kg, men har förstått att det inte är så smart att försöka bygga samtidigt som man drar ner på kaloriintaget. Muskler behöver energi för att växa. Så jag är inte så himla noga med att följa totalt antal kcal/dag i appen Lifesum, men försöker hålla kolhydrat- och fett-cirklarna hyffsat och så gör det inget tänker jag om protein-cirkeln går lite över.

Det jag gillar med appen Fitness Point är att man år en liten animation av övningen och en bra beskrivning av hur den ska utföras och viktigt att tänka på. Kan rekommendera att ladda hem gratisvarianten och testa. Jag köpte den för att få tillgång till alla övningar. Saknade några innan för att få ihop vissa pass jag hittade på nätet. Man kan alltid lägg till egna, men bild också, men då får man ju inte animationen.

Det blev mycket om min träning. Men jag är lite stolt över mig själv att jag hållit i detta så pass länge och att jag lyckas träna 5-6 gånger per vecka tycker jag känns grymt. Klappar mig själv lite på axeln nu. Livet blir lite enklare på så sätt när barnen blir större och man får lite mer utrymme för sig själv. Tummen upp för det! Sedan är det ju himla mysigt när de är så där små, gosiga och mysiga med… *saknar*

Kollage barnen
♥♥ Hittade lite gamla bilder på Facebook ♥♥

Kommentera

