Födelsedagsfirande och sportlov.

D fick ett bisarrt grattis-kort av sina bröder med texten: ”Visste Du att om Du inte dricker mjölk varje dag så kommer Arla-haren och skjuter Dig i huvudet eller kanske i magen.” Eh..? Ha, ha!

D fyller år imorgon men det passade ju liksom lite bättre att fira idag, på en söndag. D bjöd på egentillverkad smörgåstårta och jag fick efter önskemål göra en semmelkladdkaka igen. Var tydligen en hit.

Det är mycket födelsedagar på gång nu för idag fyller också min kära syster år! Men henne fick jag gratta via Skype då vi bor lite för långt ifrån varandra. Men jag fick ett meddelande i veckan att dom planerar att komma och hälsa på i mitten, slutat av april så det ser jag fram emot!

Här börjar sportlovet imorgon och Ville med kusin Mira följde med farmor och farfar tillbaka till Strängnäs och kommer hem igen på fredag eller lördag. Max valde att stanna hemma. Han gillar att vara hemma och rå om sig själv. Kan tänka mig att han ser fram emot att kunna styra sin tid framför datorn som han vill utan föräldrar som gnäller. ; P

Jag och D ska jobba hela veckan, inget lov för oss inte.

SmörgåstårtaFarmor berättar för nyfikna barnbarn vad tårtan innehåller, tror jag.

D 41-årskalas. Familjen samladD’s bröder och pappa.

Kommentera

