Slapparsöndag.

Just nu ligger jag i soffan, D ligger bredvid och kollar på 5 milen, eller jag tror faktiskt han somnat. Vi tar oss en slapparsöndag och alla får bara göra vad de känner för. Jag och D var till gymmet så vi kan slappa utan dåligt samvete.

D’s föräldrar kom till oss i fredags innan lunch, en dag tidigare än planerat då Ville ju hade sån hemlängtan. I går var Eje och Maud in till stan och såg ”Ägd” med Schyffert och Fredrik Lindström. Vi åkte åt andra hållet, till Vällingby för lite småärenden och frisörbesök för Max och Ville. Det var ett himla liv innan vi kom iväg, dom skulle absolut INTE klippa sig. Phu! Man kan ju välja att lägga sin energi på vettigare saker kan jag tycka. Väl framme på salongen gick det så himla bra så och dom blev så nöjda.

Vi var också förbi färghandeln i Järfälla och beställde hem en 10 liters hink färg från Nordsjö – Ambiance Extramatt. Vi är i slutskedet i renoveringen av vinden och kommer måla 4 sidor med matt vit, men sedan ska vi ha en fondvägg. Kan bara inte bestämma mig vad jag vill ha… Just nu är jag inne på typ petroliumblå. Men den skulle man kunna ha på soffan eller en stor matta med. Hm…

Nu ska jag nog sätta på mig lurarna och gå igenom lite video-kurser på Moderskeppet. Så inspirerande! De har en del gratis videokurser, men jag är guld-medlem då jag tidigare var anmäld till en högskolekurs som jag aldrig slutförde… Så dåligt, men jag mäktade inte med det och samtidigt jobba heltid.

Kommentera

