Påsk i Höga-Kusten.

Nu är vi hemma från påskfirande i Höga-Kusten där vi umgåtts med släkten och njutit i vårsolen. Vi bilade upp på långfredagen och trafiken var rätt lugn. Tror de flesta åkt på Skärtorsdag. På hemvägen var det mer trafikstrul då de bestämt sig för att sätta omkörningsförbud på långa sträckor vilket självklart resulterade i rejäla köer… Så drygt.

Jag har plöjt The Vampire Diaries från passagerarsätet. (Viaplays offline-läge är ju bara så jäkla bra när man är ute och reser.) Jag har ju en thing för tonårsvampyrer. Har dock varit väldigt skeptisk till den serien innan, men den är ju fantastisk! ; )

Hoppas du haft en skön påskhelg. Nu laddar vi om för en kortvecka med jobb. Vädret ser ut att bli fantastiskt så ska försöka jobba hemifrån någon dag så kan man sitta ute en stund på lunchen. Barnen har ju påsklov och kommer vara ensamma hemma. Kan vara bra att ha lite uppsyn över dom så det inte bara blir spel och Youtube.

Långfredag

Påsk i Omne. Ville med blå vagnenVille åka lite ”blå vagn” som sig bör när man hälsar på mormor. En vurpa blev det och lite skrubbsår på knät. Men det var efter den här bilden.

Påsk i Omne. Källardörr

Påskafton

På lördag åkte vi ut till Norrfällsviken till syster som var i sommarstugan. De bjöd på grillad korv med bröd och vi njöt i solen. Så himla mysigt! Jag hade med påskägg till tjejerna som vi gömde och de sedan fick gå påskjakt.

Jag hade bokat bord på Näske krog till kl 18, så vi tog med oss mamma och mötte upp bror med familj. Kan rekommendera laxplankan, tyvärr åt inte jag den. Min Högrevsburgare var så där… Man ska ju äta fisk när man är på en fiskerestaurang. Att jag inte lär mig…

Påsk i Norrfällsviken. Tilli och Ville äter grillkorv
Tilli och Ville.

Påsk i Norrfällsviken. Tilli hoppar studsmatta
Tilli på studsmattan. 

Påskdagen

På söndag åkte vi till Ullånger för att fira min brors sambo som fyllde år. Vi blev bjudna på den berömda smörgåstårtan och kan bara säga att den verkligen levde upp till sitt rykte. Godaste jag smakat!

Efter födelsedagsfirandet åkte vi tillbaka till mamma i Omne för att någon timme senare sätta oss i bilen igen för middag med pappa och Irene på Björnstugan.

Födelsedagsfirande, Malla 39 årSofia och födelsedagsbarnet som kom direkt från en 1,7 km trailtur i Skuleskogarna.

Påsk i Ullånger. Tobbe och MaxMax och kusin Tobias.

Kommentera

