Ny soffa, ny tv – check! Och mer på önskelistan.

Fy fasen va kul det är att shoppa! ; P

I torsdags fick jag ett mess från D att tv’n som han haft prisbevakning på nu fanns till 2000 kr rabatterat pris. Jag svarade bara ”Köp”. Sagt och gjort. Så i lördags åkte vi och hämtade ut våran nya 60 tummare på Webbhallen i Barkarby.

Idag var vi åter en sväng till Barkarby, men nu för att köpa en soffa. Vi kom hem med en 3-sits Kivik i klädseln Tullinge gråbrun. Nu saknas någon slags tv-möbel för att förvara Xbox och andra manicker till tv’n. Kanske denna från Ellos Home. Så ska tv’n monteras på väggen men väggfäste. Vi är även på jakt efter en hylla alt skåp bakom soffan. Jag funderar lite på en Stringkombination men vet inte riktigt vad D funderar på. Sedan behövs en stooor matta och något/några bord. Kanske ett i mässing, likt detta från Ellos Home.

Här kommer ett tips. Fotokonst hos Gallerix. Jag beställde i veckan en fotoprint som heter ”Land of fog”. Söken på sajten är dock rätt värdelös så man får leta som en galning för att hitta. Har fortfarande inte hittat en bild sm jag sett via Trendenser på Instagram…

Jag valde att hämta ut i butik, så det blir ingen fraktkostnad. Ska köpa en tunn ekram till och så ska den upp på vinden mot vår gråblå vägg. Blir snyggt tror jag.

Land of fog Gallerix

Imorgon börjar en ny vecka med kampanjstart och orienteringsträning på måndag, tandställning för Max på tisdag, ju-jutsu på onsdag, D jobbar över torsdag och på fredag ska jag luncha med en fd kollega. På lördag är det tennis för Ville och D ska jobba. Söndag är dock helt tom. Så ska jag in med 4-5 träningspass på mornarna. *tummen upp*

One thought on “Ny soffa, ny tv – check! Och mer på önskelistan.”

Kommentera

