Tre födelsedagar på en dag och sommarväder!

Vilken fantastisk dag vi haft idag! Igår var det också härligt väder, men idag var det sommar på riktigt! Jag har gått i shorts och linne och smort in mig med solskyddsfaktor. Det du!

D jobbade igår (lördag) då de har en stor release som förhoppningsvis kommer göras till veckan så de har beordrad övertid. Jag och kidsen var hemma och jag passade på att plantera om en del krukväxter och klippa häcken. Till kvällen åkte vi till Vällingby för att se Disney’s Tomorrowland: A World Beyond och D mötte upp oss där. Det var en riktigt bra barn-/ungdomsfilm. Riktigt imponerad av Raffey Cassidy som spelade Athena och snygga, coola effekter.

Well, idag har vi firat tre födelsedagar på en gång. Farfar Eje, Ville och kusin Mira. Underbart att kunna sitta te i trädgården med parasoll och vimplar. Skulle vilja ha vimplar alltid! Hemmagjord marsipantårta, rulltårta och hallongrottor bjöds det på, och inget av det hade vi bakat. Farmor, farfar, farbröderna Mattias och Johan med flickvän och så kusinerna.

Nu softar vi och jag ska äntligen få tid över till ett, eller kanske två avsnitt av Vampire Diaries.

150524_fodelsedagsfika_i_tradgrarden150524_mira_oppnar_paket 150524_Ville_oppnar_paket

Kommentera

