Klasskoj, motionsorientering och j**igt mycket jobb.

”Det är mycket nu.” Så skulle man kunna sammanfatta livet för tillfället. Men ser ljuset efter midsommar då jag tror det lugnar ner sig, åtminstone på jobbet. Kanske.

I söndags hade Villes klass en heldagsaktivitet vid Översjöns scoutgård i Järfälla.

Barnen lämnades där vid 10:30 i klassföräldrarnas vård och 16:30 kom föräldrar och syskon för tipsrunda, hamburgergrillning. Sedan avslutades dagen med musikuppvisning.

Helt otroligt fixat av klassföräldrarna. Vilken dag! ✩✩✩✩✩ till dom.

150607_Oversjon_uppvisning

I torsdags tog jag med killarna på motionsorientering i Ursvik. Ville och jag sprang samma bana (ÖM3) men startade lite olika tid och tog lite olika vägval i början. Vid andra kontrollen stötte vi ihop och var lika förvirrade båda två var kontrollen skulle ligga. Då jag ofta sinkar Ville, bad jag honom köra själv så stack jag iväg åt ett annat håll för att leta. Efter ett tag lyckades jag hitta kontrollen, men såg inte till honom. Inte under hela banan såg jag honom mer.

När jag kom i mål stod Max där. Ingen Ville. Jag fick lite småpanik och vi bestämde att skulle springa banan baklänges för att förhoppningsvis möta honom.

Tänkte många gånger under loppet att jag inte borde lämnat honom, trots att han sprungit flera tävlingar helt själv… Otäcka tankar som att nu har någon ful gubbe tagit honom eller han ramlade ner för den där branten och har gjort illa sig eller bara nu har han varit ensam i skogen en timme och är jätterädd.

När jag till slut bestämde mig för att springa tillbaka till målet så stod dom där båda två! Ville hade efter 1 h letandes efter kontroll två till slut insett att han skulle bryta och letat sig tillbaka till start/mål. Phu!

Vi sprang emot varandra där över ängen med öppna armar som Lilla huset på prärien, ha, ha.

På jobbet är det näst intill panik att hinna få färdigt planerade aktiviteter innan midsommar och det känns som min hjärna går på högvarv.

Sitter på tåget på väg hem och kom precis på att jag inte har koll på Villes kläder till avslutningen som ju är imorgon. Känner att jag skulle vilja gråta en skvätt. Har i flera dagar planerat på jobbet för att jag kommer vara borta förmiddagen på onsdag men har inte kopplar det själv till vad det innebär privat. Bryt ihop liksom!

150607_Loka_med_godissmakTestat dessa? Så skumt med godissmak på bubbelvatten. Man blir sjukt godissugen när man dricker dom.

Kommentera

