En helg i sommarstugan.

Nu är vi hemma efter en helg i stugan. Vi åkte så snart vi kom hem från jobbet i fredags för att få njuta av det härliga vädret. Vi visste att det skulle bli sämre väder på söndag så in i bilen så snabbt vi bara kunde.

På lördagsmorgon tog jag och D springrundan och enligt Runkeeper slog jag personligt rekord på den sträckan. Tyckte själv det gick lite si så där då jag fick ta ett gäng korta promenader emellanåt. Men jag var inte allt för långt efter D.

Vi möttes upp vid badplatsen där D tog sig årets första dopp. 16 grader var det i vattnet. Skulle aldrig falla mig in att hoppa i!

150613_Runkeeper

Efter lunch gick jag, farmor och killarna ner för Ville var fast besluten att han minsann skulle bada den här helgen. Farmor hoppade i först. Sedan Max och då var det ju Ville då. Oj så han vandrade fram å tillbaka på bryggan innan han till slut tog sats och hoppade rakt ut! Grymt impad är jag, badkruka som jag är.

När Ville hade sitt laserdome-kalas fick han ett helt packe vattenballonger. Efter en del tjat och övertalning från Max så gick han med på att öppna förpackningen. men bara om Ville fick kasta på Max och inte tvärt om. Efter en stund så fick även Max kasta. Några ballonger iaf. ; )

150613_Ville_bad150613_Ville_Max_bad

På lördag var det jättehärligt så jag kunde ligga ute i vilstolen med en bok på magen och sololja på benen. Så himla härligt. Idag, söndag var temperaturen dock en annan och det var långbyxor och varm tröja på. Hoppas värmen kommer nu efter midsommar…

150613_Instabilder

Kommentera

