Long time no see.

Oj här var det länge sedan det hände något! Får köra en liten resumé på vad som hänt de senaste 3 veckorna.

Ville har varit på tennisdagläger, veckan efter midsommar, och sedan har han varit i sommarstugan med farmor och farfar sedan dess.

Max har varit på kollo i 14 dagar. Jag hämtade upp honom i onsdags vid KTH efter jobbet. Han har varit i Värmland, några mil från Filipsstad på Djuprämmen Whater Camp där de har hajkat, badat, åkt bananbåt och paddlat kanot och en massa annat kul.

Vi var faktiskt dit och hälsade på i söndags. Vi andra i familjen gjorde en liten minisemester och bokade in en natt på hotell i Karlstad och åkte sedan vidare på söndag till kollot där vi fick en guidad tur runt udden av en ledare, vi fick se ”Djuprämmen got talent” där ungdomarna uppträdde med antingen sång eller sketch. Max var programledare och intervjuade juryn. Jättekul att se alla!

Ville följer en kille på Youtube som föder upp grodor från yngel och släpper ut dom i det fria när dom är klara. På kollot vid stranden var det miljarders grodyngel, så där stora så de hade börjat få pytteben och han blev helt låst för han ville ju ta med ett gäng hem. Som tur är så förstod han ju hur omöjligt det skulle vara att få hem dom levande och även få dom att överleva i annat vatten. Men han var lite småsur för att vi inte bodde på landet och kunde ha grodyngel hemma. He, he. Jag och mina syskon hade också yngel i någon balja ute minns jag.

När vi åkte hem så stannade D och Ville i sommarstugan och jag fick sätta mig på tåget från Strängnäs för att jobba den här veckan. Men nu har även jag checkat ut från jobb!

Jag hade 2 dagar helt ensam hemma innan Max kom hem. Jag brukar ha en vecka själv då D alltid brukar börja semester 1 vecka innan mig. Så på måndag mötte jag upp en fd kollega efter jobbet och tog en juice på Joe & The juice. Om jag inte minns fel var det rödbeta, ingefära och … nånting till. Helt ok men hade kunnat smaka mer ingefära. Morot och ingefära är annars en bra kombo tycker jag.

I tisdags gick jag en liten sväng på stan och gjorde lite impulsköp. Jag var mest ute efter att spana in Nike-skor. Vet inte vilken modell jag ska välja. Vill ha ett par svarta, men den modell jag sett ut på Pinterest verkar inte säljas längre. Men det finns så så himla många modeller och det blir ju helt omöjligt för någon med beslutsångest som jag…

nike_joggers

Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Vampire Diaries innan Max kommer på vilken film han vill att vi ska se till Ben & Jerry-glassen vi köpt hem. D och Ville kommer hem från stugan imorgon, så vi har en till kväll bara jag och Max. Igår såg vi Nyckeln till frihet, typ världens bästa film som man absolut kan se fler än en gång, vilket jag gjort.

Kommentera

