Ammoniakfri hårfärg och utflykt till Ekerö.

Hej!

Idag har vi varit på en liten utflykt till Ekerö. Vi började med ett besök till Ekebyhovsslott där vi var mest intresserad av bokskogen som växer intill och så har de en massa äppleträd, olika sorter att bevara för framtiden. Sedan tog vi en tur till Rosenhill handelsträdgård där vi strosade runt och luktade på blommor och örter. Vi åkte därifrån med en stor vit Hortensia. Varför har jag aldrig haft en Hortensia förut?

Ekebyhovsslott_Max_i_bokskogen

Max strosar bland bokarna.

Ekebyhovsslott_Finn_9_bin

Finn 9 bin om du kan. ; )

Ekebyhovsslott_Ville_Max

Brorsorna bondar. ♥

Spanga_Ville_basketboll

När Ville fyllde år fick han ett presentkort på Stadium och igår när vi var i Vällingby för att se på bio – Ant-Man så passade vi på att köpa honom en basketboll. Efter vår utflykt så stack han och jag till skolgården och tränade på lite passningar. : )

Spanga_Ville_dribblar_basket

Filmen var helt ok. Faktiskt bättre än jag föreställt mig efter att ha sett trailern. En superhjälte i myrformat liksom… vad skulle man vänta sig? Ha, ha. Men den var som sagt helt ok.

Hårfärgen då? Jo just ja. Höll på att glömma. Jag var ju så himla nöjd med min mörkare hårfärg som jag gjorde hos frisören i januari och råkade hitta en ammoniakfri hemmafärg, eller tror det är en toning, som ska vara skonsam mot hårbotten – Four reasons Take Away Color i nyansen Cinnamon Bun. Bangerhead hade bra pris just nu, 95 kr så jag tog och klickade hem den så får vi se om det blir som jag önskar. Återkommer med resultatet sedan. Skulle eventuellt tagit en mörkare nyans – Chocoholic…

Kommentera

