Ingen har väl missat Sinnerlig?

Jag var ledig i fredags då IKEA släppte sin kollektion SINNERLIG, ett designsamarbete med Ilse Crawford. Jag hade skrivit upp det i min kalender sedan jag läst detta på en blogg tidigt i somras, eller var det kanske bara vår. Kl 10 öppnade varuhuset och jag tog det lite lugnt och var väl där 10:30 nånting. Gillar inte att hänga på låset vid såna här släpp, men vet av tidigare erfarenhet att det egentligen bara är att svälja sin stålthet och stå där som alla andra gamar. Well, fick ytterligare bevis för det då jag kom ut och mötte en massa småstressade personer, alla bärandes på taklampan som jag också spanat in. Dum som jag var, gick jag inte direkt ner till lampavdelningen för att roffa åt mig utan strosade lugnt runt bland alla mindre lugna besökare.

Plockade på mig två glasflaskor, en i varje storlek samt en glasburk med lock. Valde ut två krukor, en stor med rundningen uppe och en liten. Kollade på kuddfodralen, men blev inte helt såld på dessa. tror inte alla färger fanns inne heller. Framme vid lampavdelningen så var det helt tomt så klart. Hoppas det kommer in fler som det står på sajten det ska göra någon gång mellan 22-28/8. Får stanna till på vägen hem från stugan på söndag och kolla.

Då ska jag försöka hitta pallen med mörk kork, eller kanske ljus, som jag skulle vilja ha som pidestal.

Visst var det Ilse-flaskorna Ernst serverade ur i sista avsnittet – Sommar med Ernst? Snygg produktplacering IKEA. : )

Sinnerlig-IKEA-favoriter

Mina favoriter på en bild. Krukorna, glasflaskor och glasburk, taklampanj och pallen.

Kommentera

