Söndagslunch på Hornuddens Trädgård.

Helgen har vi spenderat i sommarstugan där vi passat på att kräma ur sommaren ordentligt. D och Ville tog ett dopp i sjön, men jag som fortfarande är snorig och hostig höll mig på land. Man ska inte vara förkyld när det är 23-25 grader varmt och strålande sol. Mår skit att sitta och svettas i solen, men har ändå gjort det stundvis.

I stugan har vi varit hela D’s familj – kusinerna som bor hos sin mamma denna helg och kommande vecka. Det har murats och putsas utegrill, grävts ur för hallonbuskar och tvättats bilar. Svärmor har rensat i växtligheten och jag har mest suttit och läst och hostat.

Idag åkte vi allihopa ut till Hornudden där vi bokat söndagslunch. Tomater ska vara deras specialité och de har även varit med i ett tv-program som hette Svenska sköna gårdar där de tävlade med en mini pizza. Jag har inte sett programmet själv, men svärföräldrarna har koll. Tyvärr kunde man inte beställa den berömda pizzan till lunch, men tror att man kunde få den som förrätt om man åt middag.

Jag beställde en sallad med rökta tomater och ost vilket lät spännande, men rökta tomater… kan säga det var tur att det bara var typ 4 stycken i salladen för det var verkligen ingen hit. Ingen i sällskapet kunde ge dom tummen upp. Mycket märklig smak. Som att äta aska ungefär. I övrigt var salladen god. Hade önskat dubbelt så mycket ost dock. D och killarna åt egengjord korv med potatisstomp och rökt chilisås som till och med vår kräsne yngste son älskade.

Allt på Hornudden är kravodlat och läget är fantastiskt vid sjön. Har man båt är det inga problem att lägga till.

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig utan iPhonen fick vara stand-in.
Hornudden växthus

Jag vill också ha ett växthus med en gammal soffa i…

Kommentera

