Praktik och utflykt till Södra berget och Björnstigen.

Sitter nu på tåget hem. Saknar redan småtjejerna men vi ses snart igen, då får dom även träffa Max och Ville som jag längtar efter nu.

Då har jag gjort 2 dagars praktik i butik. Det har varit jättetrevligt och jag har blivit så väl omhändertagen. Jag har både stått i kassan och plockat upp och fyllt på med varor. Men jag föredrar nog ändå att sitta på huvudkontoret där man faktiskt inte måste vara på supertopphumör varje dag, utan kan gömma sig i ett hörn, eller jobba hemifrån om man är jätteförkyld, t ex.

Här kommer lite bilder från vår utflykt till Södra berget i söndags där vi gick Björnstigen. Lite för halt egentligen, men till våren och sommaren så måste jag ta med grabbarna dit!

Sundsvall_Sodraberget_bjornstigen_Lola

Bus-Lola!

Sundsvall_Sodraberget_bjornstigen

Årets första snö fick vi uppleva. Det låg inte kvar särskilt länge dock.

Sundsvall_Sodraberget_Tilli_Lola_raststugan

Systrarna utanför raststugan.

Sundsvall_Sodraberget_bjornstigen_Lotta

Hala stenar och rötter och brant, ingen bra kombo.

Sundsvall_Sodraberget_bjornstigen_Tilli

Lite kallt om händerna var det.

Sundsvall_Sodraberget_bjornstigen_Tilli_Lola_Lotta_berg

Bergväggen var högre och smalare än det ser ut.

Sundsvall_Sodraberget_bjornstigen_Tilli_rep

Bergsbestigning av Tilli.

 

Sundsvall_Sodraberget_utsikt

Utsikt över bron från utsiktstornet.

Sundsvall_Sodraberget_utsikt_Tilli_Lola

Fick massa bilder på Tilli som egentligen ville ha 20 kr per bild. Ops!

Kommentera

