Pepparkakor och salta apor.

Vad tycker du om mina apor? Såg dom i butiken Oscar & Clothilde på Birger Jarlgatan som en kollega tog med mig till i förra veckan. Jag var så sugen på att köpa salt- och pepparkaren då direkt, men hejdade mig. Sedan har jag inte kunnat glömma dom, så idag när jag hade ett ärende in till stan tog jag vägen förbi och köpte dom.

Slank även in på Åhléns City och köpte en julstjärna till Max rum från Watt & Veke – Harlekin slim och en stjärna på fot till köksfönstret.

forsta-advent-Ville-pepparkakebak

I söndags var det ju första advent. D’s föräldrar var på besök då D och hans mamma var på Dramaten på lördagkväll och såg Idioten.

På söndag eftermiddag kom jag ju på att vi inte köpt någon julmust. Ett måste på advent är det inte? Jag skyndade ner till affären och plockade upp en pepparkaksdeg på väg till kassan med som Ville sedan bakade ut. Så fick vi fika nybakade pepparkakor och must. Mums.

I söndags beställde jag också alla julklappar typ. Har kanske någon enstaka kvar. Så najs. Nu är det bara lite hyacinter och annat pynt. Är ju inte så mycket för tomtar, men lite stjärnor och ljusslingor vill jag allt ha.

Kommentera

