Jag fick ut dom!

Jag fick ut ungarna i snön! Tycker du det ser ut som dom hade tråkigt? Nä, inte jag heller och ändå är det inte av egen fri vilja de beger sig till backen med boben utan mamman måste initiera och följa med. Gjorde mig iofs inget alls idag då vädret var strålande och jag var på topphumör efter en bra pass på gymmet.

Killarna har börjat spela badminton. Max har ju beslutat sig för att sluta med orienteringen, till min stora sorg för jag tycker det är en så otroligt härlig sport och han har värsta potentialen, men nu vill han ej. Ville, han har slutat med ju-jutsun som Max går kvar på. Och så har ju Ville sin tennis som vi tänker att han nog går sista terminen nu eftersom det är mest hänga med kompisar och inte så mycket till träning alls. Dyr lektid blir det. Happ, så då fick vi snilleidén att de skulle prova på badminton och kors i taket. Båda två tycker det var superkul när de testade nu i helgen. Max åkte själv till Spånga bollhall i fredags till sin träning och idag skjutsade jag Ville till hans. Har inte sett Ville så svettig någon gång tror jag. Och ändå var han glad. *tumme upp* Nytt år, nya aktiviteter. det känns fint! : )

D har varit i kontakt med polisen 2 ggr på en vecka. Först i tisdags då någon stulit hans cykel under natten och dumpat en annan på vår tomt. Sedan ringde han idag för att anmäla en bluffaktura för Villes tennisträning som vi som tur var inte betalat då vi fick höra av andra föräldrar på tennisen i går att den var bluff och att det var polisanmält. En pappa hade hunnit betala, 2500 kr. Hoppas verkligen han får tillbaka pengarna…

Kommentera

