Den klart bästa foundationen, ever!

Jag tror knappt det är sant men jag har nog hittat världens bästa foundation. Precis lagom täckning och sitter som berget hela dagen trots 8 timmar framför datorskärm och torr kontorsluft.

Den kostar lite (lite som i mycket), men det är den fasiken värd. En sak som nästan skulle kunna ge ett halvt minuspoäng är att den inte har någon pump utan man får hälla direkt ur på borsten. Eller så är det jag som missat något. MAC har en pump som verkar passa. Kanske får bli en sån om det blir för bökigt.

Min hud har blivit torr på äldre da’r, jag som alltid varit blank som tusan får nu gå på kraftigaste återfuktaren från Dermalogica. Sover just nu varje natt med ansiktsmask. Med Double Stay-in-Place kan ansiktet kännas lite stramt på eftermiddagen på jobbet, men huden krackelerar ändå inte. Det är som sagt faktiskt helt otroligt.

Jag fick ett prov med någon tidning och har legat i badrumsskåpet ett tag. Hittade den för någon vecka sedan och testade. Till och med färgen var rätt, det händer ju inte ofta med såna gratisprover. Min färg är 2C3 Fresco.

Jag har ju även en del finnar och ärr och den här täcker lagom mycket. Tror ofta att jag vill ha en heltäckande foundation men det ser helt galet ut på mig. Hellre att det syns lite skiftning igenom. Jag är ju trots allt närmare 40.

Nu letar jag efter en concealer och kanske borde testa den som finns i samma serie. Ska se om jag kan få ett prov på den och testa.

Det var ett tips från mig!

Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Makeup med SPF 10 – Betyg: ✭✭✭✭✭

Kommentera

