Hallux valgusoperation : Dag 2

Igår skjutsade D in mig till St Görans akuten ortopedi så vi var väl där vid 7 nånting.

När man kommer till en akutmottagning så förväntar man sig att det ska vara lite aktion, eller hur? Inte en massa snorkiga sköterskor som hasar runt i sina tofflor och verkar mest bli störda när det kommer in en patient. Vi fick veta att läkarna inte hade kommit än. WHAT!? Jag trodde vi var på ett akutsjukhus jag… Vi väntade. Och väntar. Sköterskorna försvann på frukost i en halvtimme. De kom tillbaka ett gäng av dom, satt och snackade privata saker. Ingen såg oss eller uppdaterade om när läkaren skulle kunna tänkas komma. Jag var den enda patienten och fick vänta i över 2 timmar. Sjukt sura fick vi tillslut träffa en kvinnlig läkare och som tur var var hon supertrevlig! Hon skrev ut långtidsverkade morfin till mig som jag skulle ta som bas, 1 tablett OxyContin 5 mg morgon och kväll. Sedan fortsätta med mina korttidsberkande Oxycodone 5 mg 1 st 5 ggr/dygn samt 2 st Pamol 500 mg 4 ggr/dygn.

Jag kunde även passa på att fråga henne hur allt funkade och hängde ihop. Efter operationen fick jag ju möjlighet att fråga min läkare, men då kunde jag inte komma på något direkt. Hade varit toppen om man alltid hade ett uppföljningssamtal dagen efter operation kan jag tycka.

Nu sticker D till gymmet och jag ligger kvar här i soffan med foten högt. Undrar när jag kan ta mig till gymmet igen…

Hoppas på en lite mindre smärtsam dag idag, det känns lovande.

Kommentera

