Hallux valgusoperation : Dag 3

Ja men nu börjar det släppa lite. Idag är det måndag och det är 3 dagar sedan jag lät läkaren såga av min stortå för att flytta in den lite och sedan skruva fast igen.

Vaknade med ont i natt igen, men under dagen nu har det gått riktigt bra och jsg har kunnat stappla mig fram bättre här hemma utan att hoppa på ett ben. Kan stödja på hälen och utsidan, men måste öiksom ha benet framför mig, så det går jäkligt styltigt.

Har inte tagit något morfin sedan 7:30. Tänkte dra ner på doserna då det verkar funka.

Kan dock inte stå stilla många sek innan foten sväller känns dom den ska explodera. Konstigt. När jag rör på mig går det bättre. Högläge är definitivt att föredra.

Vet inte hur det gick till men jag hamnade framför jobbdatorn hela förmiddagen. Ville bara slutföra det sista inför kampanjstart på onsdag och en extragrej på torsdag men blev en massa mejla de och även telefonsamtal. Jag har en sjukskrivning från läkaren fram till mitten av maj och hade ju gärna fått ta det lite lugnt men svårt när man är ensam på sin arbetsuppgift och företaget man jobbar åt har typ 500 saker på gång.

Kopplade ner mig vid lunch och tänkte att jag tar upp jobbet igen ikväll när de andra inte jobbar längre.

Passar på att ligga ute i vilstolen medans det var en lucka i molnen. Så grymt härligt! Ska även trycka i mig någon näve russin för att se om magen kan komma igång. Verkar vara en härlig biverkning av medicinen att magen liksom stoppar upp…

Kommentera

