Hallux valgusoperation : Dag 8

Lördag, 8 dagar efter operation. Foten blir mycket bättre, eller så är det jag som lärt mig hantera den. Nä då, bättre är det definitivt. Kan sitta på toa med foten i golvet utan att foten ska explodera. Den sväller och spänner absolut, men inte riktigt lika illa. Ett litet steg för världen, men ett stort för mig. ; )

Fixar inte att ligga i soffan bara utan har idag varit till gymmet! Jippi! Tog cykeln dit, lite enklare än att stappla sig fram och väl där så körde jag väldigt lugnt för att känna mig för. Började med benspark i maskin, bencurl i maskin sedan lite stående militärpress med frivändning, skivstångsrodd och biceps curl med hantlar. Körde även triceps mot bänk där jag ju har fötterna högt på en pall och avslutade med en ny favotitlvning för framsida axel där man håller en vilstolarna med raks armar och höjer upp över huvudet och ner.
Fick vila en hel del mellan övningarna då jag inte ska bli svettig.

Sedan cyklade jag även ner till Villes tennis och in på Coop efteråt för att handla lördagsgodis, men sedan behövde foten vila.

Kravlade mig ut i trädgården för att rensa lite i rabatten. Det är ju vår nu! Helt underbart och ren tortyr att inte få gå ut och fixa. Haltade mig fram och satt i de mest akrobatiska positionerna för att komma åt.

Till kvällen hade jag rejält ont. Det liksom brände och ömsom sved och ilade, så innan jag gick och la mig tog jag en paracetamol 500 mg.

Märkte även på gymmet att mitt högra ben, med opererade foten, är ganska mycket tjockare än mitt vänstra.

 Kanske svårt att se på bilden men om man måttar runt med handen så märks det ordentligt.

Kommentera

