Hallux valgusoperation : Dag 10

Måndag, 10 dagar efter op och dagen började jag med ett andra besök på gymmet. Kunde köra ett helt överkroppspass, förutom att jag bytte ut bänkpress mot hantelpress med lite lättare vikter då jag körde med fötterna uppe på bänken istället för i golvet för att skona foten.

Går bättre och bättre, alltså vågar gå lite plattare, men är superrädd att böja stortån. Borde ju inte vara någon fara själva böjandet, leden är ju inte kapad utan det är ju mellan de båda lederna, men känns väldigt märkligt när jag försiktigt känner mig för och bara gör en antydan till att böja upp tån. Känns verkligen inte skönt när reflexen står till och spänner till tån. Undrar hur man ska tänka om det här? Har för mig att läkaren sa att de skulle kontakta mig efter några veckor. Jag hoppas det för vill gärna veta lite mer hur jag ska rehabilitera foten. Har inte helt klara minnen från informationen efter operationen märker jag.

På onsdag har jag sagt till mina kollegor att jag kommer in till jobbet och jobbar min halvdag. Känner mig så där sugen om jag ska vara ärlig. vet att det är så galet mycket att göra så samvetet säger att jag borde sätta igång och jobba nu! Både för mina kollegors men även min egen skull…

Blir lite smått irriterad att jag känner så, men det är väl tur att man är behövd på jobbet. : )

Kommentera

