Hallux valgusoperation : Dag 9

Söndag, 9 dagar efter op. Idag är det VÅR med stora bokstäver! Helt fantastiskt underbart väder. Foten blir absolut bättre och bättre. Har tagit det rätt lugnt idag iofs, bara mest suttit i solen och gottat mig medan D fått flänga runt. Hämta Ville efter övernattning hos kompis, handla mat, byta slang på Villes cykel.

Det var tänkt att vi även skulle åka till Plantagen och köpa jord så jag kunde pyssla med mina växter, men kändes som han kanske borde få ägna sig åt sitt ölbryggarprojekt en stund. Även om det projektet tar typ all hans vakna lediga tid i övrigt och jag är lite småless på att lyssna. ; ) Är det inte dataspel som det pratas om så är det öl.

All min tid går typ åt till att fundera över vilka skor jag kommer kunna ha framöver. Om jag ska börja jobba kan jag ju inte hasa runt med nakna tår i min operationssko. Och när väl stygnen tagits så åker ju det stora klumpiga bandaget också bort och jag gissar jag kommer ha en tejp bara för ärret. Men om jag förstått det så kommer foten inte vara åter i sin naturliga form förrän efter upp till 3 månader. Vad gör man under den tiden?

Har länge funderat på att köpa mig ett par Birkenstock, och undrar om dom kanske skulle funka på en något svullen fot?

Max-och-Ville-bakar-am-ostkaka

Idag har Max bakat matbröd och både Max och Ville fixade en amerikansk ostkaka som vi fick till efterrätt.

Imorgon hade jag tänkt börja jobba 50%, hemifrån.

Kommentera

